Limbajul corpului in pictorialele de moda



Limbajul trupului este o forma a comunicarii non-verbale care implica folosirea anumitor gesturi, pozitii si semne psihologice care ofera indicii persoanelor din jur. Oamenii trimit si primesc inconstient astfel de semne tot timpul. Poti transmite insa astfel de semnale si constient, atunci cand vrei sa amplifici o anumita stare pe care tu o doresti.

De exemplu pictorialele de moda nu ar putea fi ceea ce sunt daca modelele care pozeaza nu ar reusi sa transmita anumite senzatii si stari prin intermediul limbajului corporal. Este foarte important acest lucru, avand in vedere faptul ca fiecare shooting isi are o tema si astfel transpunerea personajului principal (modelul) este obligatorie. Numai asa ea poate, bineinteles prin intermediul hainei purtate, sa comunice privitorului elementele esentiale ale fotografiei. Decorul este de asemenea extrem de important in pregatirea unui pictorial de moda, dar ceea ce transmite modelul prin miscari, pozitii ale corpului sau capului si privire, este esential.



Fara acest limbaj non-verbal jumatate din intentie ar fi compromisa. Pictorialul ar putea fi unul fad, lipsit de semnificatii, din care privitorul sa nu poata intelege intentiile care au dus la acele fotografii. Profesionalismul fotografului este in aceeasi masura de discutat, dar fara un model care sa inteleaga situatia pe care trebuie sa o traiasca, munca fotografului este ingreunata si de ce nu, compromisa. 



Corpul este cel care aici este unul din elementele cu cea mai mare importanta. Trebuie sa stii cum sa il pui in evidenta, cum sa subliniezi cat mai accentuat ideea de baza a pictorialului si  nu in ultimul rand cum sa te pui pe tine ca model, in valoare cat mai bine.
“The body says what words cannot”. (Martha Graham)
 

1 comment:

Sergiu said...

Neinteresant, plictisitor, anost.